Pytanie czy ma wyglądać czy być praktyczne :diabelski_usmiech
Mnie też podobają się wielkie felgi i niskoprofilowe opony, ale raczej takie sobie odpuszcze właśnie ze względu na to że jeżdżę w polskim mieście a nie po niemieckiej autostradzie. Ale to oczywiście kwestia gustu i podejścia.
Ja już się nie mogę doczekać na swoją Octavkę! Zamówiłem w pewien piątek a w poniedziałek pojechałem domówić :
-fabryczny alarm(dealer proponował mi "swój" alarm gratis,ale po rozmowie z kolegami postanowiłem że nie chcę aby moje auto po dostarczeniu z fabryki było rozbebeszone przez lokalnych serwisantów)
-łopatki przy kierownicy (może bajer ale...)
-obsługa GSM z kierownicy(stary już jestem ,leniwy i wygodny)
-podgrzewane dysze spryskiwaczy( przyda się kilka dni w roku ale moje nerwy są więcej warte niż 250 pln)
-ksenony(to oczywiste)
-kornery(bo czasem bardzo potrzebne)
-a przede wszystkim DSG,DSG i DSG (jeździłem na testówce i to zdecydowało o wyborze Skody)
A tak poza tym czytam na forum że pewne "gadżety" da się później dokupić czy tam doinstalować. Można. Ale jestem zdania że to co w fabryce założyli to pewniejsze. I bez częściowego rozmontowywania nowego auta. A skoro mnie stać na kwotę X to i stać mnie na kwotę X +10%. Moja subiektywna ocena.
Pozdrawiam.
na 17" lepiej wygląda, ale czy na pewno lepiej jeździ po warszawskich ulicach, które po zimie są w opłakanym stanie? Poza tym jeśli chciałbyś brać szczersze opony musisz liczyć się z większym spalaniem.
Moim zdaniem lepiej postawić na funkcjonalność i wziąć np. podgrzewane dysze spryskiwaczy - przydają się w zimę. Do tego dorzucić jeszcze blokadę skrzyni, bo fabryczny alarm dla złodzieja to kwestia kilku sekund, a zabezpieczenie mechaniczne już nie jest takie proste do rozpracowania.
Uważam, że lepiej stawiać na funkcjonalność niż wygląd, ale to moje bardzo subiektywne zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać
www.autozapytanie.pl - szukasz nowej Octavii? Sprawdź jakie rabaty na Skodę oferują dealerzy.
HHC to system zapobiegania aby auto nie cofneło sie do tyłu na wzniesieniu, dotyczy tylko automatu(DSG) przytrzymuje hamulce, i w chwili jak dodajesz gazu to hamulce powoli puszczaja, to dziala tylko chwile, poniewaz DSG ma 2 sprzegła ktore przy cofnieciu sie samochodu, zostaja odłaczone, i mozna (jak ktos nie kuma) zarobic dzwona, chodzi o to aby sprzegla sie nie paliły, i stad do automatu zalecane HHC , ono zaczyna działac od jakiegos tam kata wzniesienie np: 5% nachylenia i wiecej. I HHC nie jest nie potrzebne, bo jak by ktos uwaznie sie doczytał dotyczy TYLKO DSG, wiec po cos jest, wyzej mniej wiecej wytłumaczone.
HHC można również zamówić do skrzyni manualnej (przynajmniej tak wynika z cennika). Nie wiem czy jeździłeś samochodem z DSG, ale powiem Ci jak to wygląda. Wyobraź sobie całkiem stromy podjazd (np. wjazd na kolejny poziom parkingu wielopoziomowego w galeriach handlowych). Wjeżdzasz samochodem do połowy wjazdu i zatrzymujesz się. Puszczasz hamulec i ... samchód po prostu stoi. Nigdzie się nie stacza. Spokojnie przekładasz nogę na gaz i ruszasz nie staczając się nawet o milimetr. Możliwe, że gdybym puścił hamulec i poczekał dłużej niż czas potrzebny na spokojne przełożenie nogi z hamulca na gaz to samochód by odpuścił i się stoczył. A HHC zapewne powinno trzymać "w nieskończoność". W każdym razie z praktycznego punktu widzenia HHC przy DGS jest zupełnie niepotrzebną opcją.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
ja właśnie czekam na 1.8 TSI Elegance i dorzuciłem sobie jeszcze 17" i pakiet Dynamic prócz tego co sam dobrałeś.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że biorąc pakiet dynamic rezygnujesz z multifunkcjonalnej kierownicy, ten pakiet to wyklucza. Trójramienna ze sterowaniem radiem i maxidotem występuje tylko w wersji z DSG.
Co do kół to ja mam 17" i wygląda nieźle, komfort jest całkiem przyzwoity, jedynie na nierównym asfalcie słychać szumienie szerokich gum.
HHC trzyma 5 sekund z tego co pamietam. Ale tu chodzi o to, ze bez HHC auto nawet z DSG stoczy sie az 2cm, a z NIC. Generalnie co to za problem trzymac lewa noga wtedy hamulec jak nie mozemy sie stoczyc nawet o cm :?
Ja bym bral te lepsze fotele z pakietu Dynamic, multifunkcyjna kierownice, moze byc z GSM, jakby auto mialo DSG to lopatki pod kierownice. Podgrzewane stolki, lusterka zewnetrzne samosciemniajace, kolo zapasowe cale (nie musi byc alu, bo wyciagniete moze byc max kilka razy w zyciu i to tylko na dojazd gdzies, czujnik deszczu nie wiem czy jest w serii teraz. A takie bzdety jak cornery, ktore mozna aktywowac VAGiem, to bez sensu.
HHC trzyma 5 sekund z tego co pamietam. Ale tu chodzi o to, ze bez HHC auto nawet z DSG stoczy sie az 2cm, a z NIC. Generalnie co to za problem trzymac lewa noga wtedy hamulec jak nie mozemy sie stoczyc nawet o cm :?
Trochę zakręciłeś i nic nie zrozumiałem . Ja co prawda nie mierzyłem tego z linijką, ale wydaje mi się, że przy DSG nie stoczy się nawet o 1mm, ponieważ u mnie po puszczeniu hamulca na wzniesieniu samochód stoi jakby miał zaciągnięty ręczny. Przy najbliższej okazji sprawdzę jak długo tak będzie stał.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Do 1.4 TSI Elegance Liftback dokładam oprócz standardu:
1. Lakier metalik
2. ORI Alarm
3. Ksenony
4. Podgrzewacze spryskiwaczy
5. 17" ORI Pagasusy
6. Koło zapasowe
Zostanę przy radiu Swing. Ewentualnie za jakiś czas wymienię na Culumbusa za 2k. Jeśli nie wymienię to dokupię wypasionego NavRoad 7" z bajerami
Pakiet Silver odpada, bo troszę na długich trasach niewygodny, a poza tym 3-ramienna kierownica nie ma sterowania radiem. Poza tym w elegancie i tak mam trochę skóry tu i tam
Zastanawiam się jeszcze nad MDI i firmowym bagażnikiem. Przyciemnianych szyb nie wezmę bo w filftbacku nie dają.
Mógłby ktoś mi napisać jaka jest różnica miedzy alarmem ori a alarm montowanym przez dealera? Mam już auto zamówione i nie wiem czy wykłócać się o ten alarm, bo okazało się że dealer montuje mi swój alarm, żadnych dodatkowych pilotów nie będzie - wszystko w kluczyku.
RoadRunner, wez beż cappuccino, chyba że lubisz po 1 roku widziec setki rys w swoim pieknie umytym aucie, w promieniach slonca. (mowie o swoich 2 autach tak miałe, zaraz pewnie obroncy "czarnych" sie odezwa )
kross12, roznica jest taka , że ORI alarm masz montowany w fabryce przy "skladaniu" auta, np: czojniki ruchu masz umieszczone niewidocznie w podsufitce w podszybiu na gorze, a przy montowaym w ASO rozkladaja ci "poł" deski rozdzielczej i oslony przy slupkach gdzie montuja czojniki ruchu, niby POWINNI zlożyc ok, ale kto wie
Ja jak miałam do wyboru Elegance to tylko czarny z kremowym wnętrzem. Ale że mam Ambiente to wybrałam praktycznie czyli srebrny. Podoba mi się też biały. Kwestia tego co kto lubi i ile czasu chce poświęcić na czyszczenie. Srebrny ma tą przewagę nad czarnym że dłużej wydaje się być czysty i rys tak nie widać. Podobnie będzie z beżowym.
[ Dodano: Wto 04 Maj, 10 17:13 ]
Dywaniki to na bank w gratisie ale powalcz jeszcze o coś. Powiedz że ty jeden dodatek oni jeden Każda pierdółka kosztuje sporo a przydadzą się listwy ochronne, chlapacze, listwa na zderzak z tyłu, mata do bagażnika, śruby zabezpieczające na koła, blokada skrzyni biegów, pierwszy przegląd gratis. Oto można powalczyć spokojnie
RoadRunner,
z własnego doświadczenie proponuję zastanowić się nad jeszcze dwiema rzeczami:
- podwójna osłona przeciwsłoneczna (świetna na krętych drogach),
- pakiet dla palących (ja nie palę i nie brałem, a potem się okazało, że z tyłu nie ma gdzie butelki włożyć).
Oba kosztują grosze w stosunku do całego zakupu.
Co do alarmu z ASO, to mi powiedziano, że fabryczny nie domyka szyb. Poza tym funkcjonalność ta sama. Wziąłem alarm w ASO, ale drugi raz wziąłbym fabryczny, bo jak ciepło to często mam ochotę zostawić auto z uchylonymi szybami pod domem, a drań mi je zamyka :twisted:
Co do alarmu z ASO, to mi powiedziano, że fabryczny nie domyka szyb. Poza tym funkcjonalność ta sama. Wziąłem alarm w ASO, ale drugi raz wziąłbym fabryczny, bo jak ciepło to często mam ochotę zostawić auto z uchylonymi szybami pod domem, a drań mi je zamyka :twisted:
To cię oszukali bo w fabrycznym alarmie przytrzymując zamykanie 3 sekundy domyka szyby, znowu przy otwieraniu jak przytrzyasz przycisk 3 sekundy zaczyna otwierać szyby. No i możesz zostawić szybki uchylone, a że zasięg pilota jest dość spory to nawet w dobrych warunkach można domknąć bez wychodzenia z domu. Nie wiem jak jest w dokładanym, ale w ori masz składany kluczyk, a w nim przyciski od alarmu.
Do 1.4 TSI Elegance Liftback dokładam oprócz standardu:
1. Lakier metalik
2. ORI Alarm
3. Ksenony
4. Podgrzewacze spryskiwaczy
5. 17" ORI Pagasusy
6. Koło zapasowe
Zostanę przy radiu Swing. Ewentualnie za jakiś czas wymienię na Culumbusa za 2k. Jeśli nie wymienię to dokupię wypasionego NavRoad 7" z bajerami
Pakiet Silver odpada, bo troszę na długich trasach niewygodny, a poza tym 3-ramienna kierownica nie ma sterowania radiem. Poza tym w elegancie i tak mam trochę skóry tu i tam
Zastanawiam się jeszcze nad MDI i firmowym bagażnikiem. Przyciemnianych szyb nie wezmę bo w filftbacku nie dają.
W gratisie pewnie dywaniki dorzucą : :wink:
Nom...to chyba tyle. Jutro zamówienie.
Tylko JAKI KOLOR??? Czarny czy Cappuccino??? :P
Kup DSG. Nie pożałujesz. Zwłaszcza jak będziesz na Trasie Łazienkowskiej poruszał się "skokami naprzód". Albo stał na Towarowej... :lol:
ja bym jeszcze wybrał opcje skoro fundusz "krotki" wzioł Ambiente, dołozył troszke i serio tą DSG dokupił, na miasto idealny ałtomat, poprostu Polacy nie sa przyzwyczajeni do automatu, ( bo co automatyczne to sie psuje<----tok myslenia, a manual sie nie psuje?? Od czegos jest przedłuzona gwarancja 5 lat (ktora rowniez polecam) w ambiente nie masz alu, troche dorobisz sie, kupisz sobie Alu takie jakie chcesz, a automatu juz nie dokupisz.
Zamieszczone przez RoadRunner
Jeśli miałbym extra 7k, to wolałbym jednak 1.8 wziąć zamiast DSG
to chyba nie jechałes 1.4 TSi z DSG kopniaka ma jak dla mnie dobrego, jak wrzucisz na bieg "S" ciagnie do konca prawie i jest zabawa, gdyby to nie było by auto kuzyna to osobiscie bym cie namowił do jazdy probnej jeszcze dzis.
Do 1.4 TSI Elegance Liftback dokładam oprócz standardu:
1. Lakier metalik
2. ORI Alarm
3. Ksenony
4. Podgrzewacze spryskiwaczy
5. 17" ORI Pagasusy
6. Koło zapasowe
Zostanę przy radiu Swing. Ewentualnie za jakiś czas wymienię na Culumbusa za 2k. Jeśli nie wymienię to dokupię wypasionego NavRoad 7" z bajerami
Pakiet Silver odpada, bo troszę na długich trasach niewygodny, a poza tym 3-ramienna kierownica nie ma sterowania radiem. Poza tym w elegancie i tak mam trochę skóry tu i tam
Zastanawiam się jeszcze nad MDI i firmowym bagażnikiem. Przyciemnianych szyb nie wezmę bo w filftbacku nie dają.
W gratisie pewnie dywaniki dorzucą : :wink:
Nom...to chyba tyle. Jutro zamówienie.
Tylko JAKI KOLOR??? Czarny czy Cappuccino??? :P
Kup DSG. Nie pożałujesz. Zwłaszcza jak będziesz na Trasie Łazienkowskiej poruszał się "skokami naprzód". Albo stał na Towarowej... :lol:
Jeśli miałbym extra 7k, to wolałbym jednak 1.8 wziąć zamiast DSG
To cię oszukali bo w fabrycznym alarmie przytrzymując zamykanie 3 sekundy domyka szyby, znowu przy otwieraniu jak przytrzyasz przycisk 3 sekundy zaczyna otwierać szyby.
Nie oszukali, bo w nie-fabrycznym szyby się automatycznie domykają, więc nie ma możliwości zostawienia auta z włączonym alarmem i opuszczonymi szybami, co w fabrycznym jest możliwie.
To cię oszukali bo w fabrycznym alarmie przytrzymując zamykanie 3 sekundy domyka szyby, znowu przy otwieraniu jak przytrzyasz przycisk 3 sekundy zaczyna otwierać szyby.
Nie oszukali, bo w nie-fabrycznym szyby się automatycznie domykają, więc nie ma możliwości zostawienia auta z włączonym alarmem i opuszczonymi szybami, co w fabrycznym jest możliwie.
No ale jemu powiedzieli, że w fabrycznym nie ma możliwości domykania szyb, a przecież jest.
No ale jemu powiedzieli, że w fabrycznym nie ma możliwości domykania szyb, a przecież jest.
Auto kupowałem u Danielcia, więc wychodzę z założenia, że specjalnie mnie w błąd nie wprowadził. Co najwyżej niewiedza, jak z pilotem do Webasto (a raczej jego brakiem).
Ale faktem jest, że przydałoby się dla przyszłych użytkowników wyjaśnienie ewentualnych różnic między fabrycznym alarmem a tym z ASO. Gdybym od razu wiedział, że mają te same funkcje, to brałbym fabryczny i oszczędziłbym sobie rozbebeszania kokpitu. A pewnie dlatego teraz tak trzeszczy :diabelski_usmiech
Wracając do tematu RoadRunner, do moich dwóch niewielkich, ale użytecznych propozycji, proponuję Ci jeszcze zrezygnować z 17" Pegasusa.
Nie chodzi mi o drogi czy większę lub nie spalanie, ale o sens użytkowy - mając 16" na zimę możesz kupić tylko opony, a nowe felgi w kolejnym sezonie. Fele z Octy zimę znoszą bardzo ładnie. Przy 17-stkach musisz już kupić całe koła (pomijam opcje 17-calowych zimówek), a wątpię byś chciał kupić na zimę 15" mając letnie 17".
Mam 17" u siebie w 1.4 TSI, ale tylko i wyłącznie dlatego, że je dostałem. Kupna cały efekt nie jest wart.
Lepiej tą kase przeznaczyć na podstawowy moduł GSM (sam Bluetooth, bez uchwytu) ze sterowaniem telefonem w kierownicy.
Takie jest moje zdanie jako użytkownika podobnego auta
Leniwiec, jeden argument do mnie nie trafia odnośnie sensu tych 17". Ja mam 16" a i tak będę kupował stalowe felgi pod zimowe opony. Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia posiadania miejsca na trzymanie całego zestawu kół, ale koniec końców imo tak będzie wygodniej i zdrowiej dla alusów.
Komentarz